گروه روانشناسان روان متا
با روان متا به آرامش و احساس خوب در زندگی برسید.
 
 
1- مشخص كنید كه چه چیزی در زندگی باعث استرس شما می‌شود، ممكن است بعضی از موقعیت‌های خاص یا افراد و یا رویدادهایی باشند كه شما را عصبی و مضطرب می‌كنند.

2- یك دفتر یادداشت روزانه برای نوشتن حوادث و اتفاقات استرس‌زا داشته باشید و روزانه احساسات خود را در آن بنویسید.

3- حامیان خود را قوی‌تر كنید. با افراد خانواده و دوستان خود ارتباط بیشتری برقرار كنید. بیشتر كسانی كه به گونه‌ای می‌توانند با استرس‌های خود كنار بیایند از یك زندگی اجتماعی موفق برخوردار هستند و بیشتر ارتباط فامیلی دارند.

4- خود را تخلیه كنید: یاد بگیرید كه چگونه افكار و احساسات خود را بیان كنید.

5- از این‌كه در مقابل خواسته دیگران "نه" بگویید نترسید، شما باید حدود خود را بدانید و اگر نمی‌توانید كاری را انجام دهید، هرگز احساس گناه نكنید.

6- یاد بگیرید طوری احساسات خود را بیان كنید تا كسی ناراحت نشود. مثلا به جای این‌كه بگویید: "تو مرا عصبانی كردی." بگویید "من عصبانی هستم." این كمك بزرگی برای حفظ روابط مهم در زندگی است.

7- زندگی را ساده بگیرید. كارها را اولویت‌بندی كنید، آن‌ها را ارزیابی كنید. كاری كه مهم‌تر است را انجام دهید و از آن‌كه مهم نیست خلاص شوید در این صورت كمتر احساس خستگی و بیشتر احساس آرامش می‌كنید و همین‌طور ساعات آزاد بیشتری پیدا می‌كنید تا با افراد خانواده و دوستان و یا حتی با خودتان بگذرانید.

8- بدانید كه خوردن دارو روش خوبی برای حل مشكل نیست اگر احساس می‌كنید نیاز به دارو دارید حتما با یك مشاور و پزشك خوب تماس بگیرید.

9- عادات خوب زندگی خود را بیشتر كنید. فعالیت‌های فیزیكی را افزایش دهید، غذاهای سالم بخورید، یك فعالیت فیزیكی و ورزشی منظم و داشتن یك رژیم غذایی مناسب می‌تواند وزن، انرژی، اعتماد به نفس و سلامتی شما را بیشتر ‌كند. آن‌وقت می‌توانید راحت‌تر با استرس‌های روزانه مقابله كنید.

10- استرس‌های كاری را كم كنید. در محیط كار با دیگران ارتباط خوبی برقرار كنید، تا آرامش بیشتری داشته باشید.

11- بخندید. آیا می‌دانید خندیدن یكی از موثرترین راه‌ها برای كم شدن استرس است. خندیدن، اضطراب را از بین می‌برد. سعی كنید هر چیز را سخت نگیرید. حتی به نظر می‌رسد كه خنده سیستم دفاعی بدن را قوی‌تر می‌كند و در نتیجه كمتر مستعد مبتلا شدن به بیماری‌ها و و عفونت‌ها خواهید شد.

12- سعی كنید تمرینات ذهنی – فیزیكی مرتب داشته باشید. مثل: تمرینات تنفسی، یوگا و مدیتیشن.

13- داروهایی كه بدون تجویز پزشك مصرف شوند گاهی افسردگی را بیشتر می‌كنند.

14- كافئین و محرك‌های دیگر را از رژیم غذایی خود حذف كنید.

15- خوردن اسیدهای چرب امگا – 3 مثل روغن ماهی را افزایش دهید.




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ


گروه روان شناسان روان متا

مشاوره روانشناسی و

روان تحلیل گر

مشاوره با تکنیک EFT

تحلیل رفتار متقابل (TA)

تیپ شناسی شخصیتی ،

تحصیلی، شغلی، ازدواج

نوریا افخمی کارشناس ارشد روانشناسی
شخصیت و کارشناس روانشناسی
صنعتی و سازمانی


آدرس کانال تلگرام: ravanmeta@

آدرس اینستاگرام: ravan_meta

آدر وب سایت: www.ravanmeta.com

مدیر وبلاگ : نوریا افخمی
نویسندگان
برچسبها
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

                    
 
 
 
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو